نوشته شده توسط : zohre
تاریخ انتشار : دو شنبه 19 آبان 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : zohre
تاریخ انتشار : دو شنبه 19 آبان 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : zohre
 
 
 

 

 
 
 


:: بازدید از این مطلب : 29
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 19 آبان 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : zohre
تاریخ انتشار : دو شنبه 19 آبان 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : zohre

آشنایی با شرکت تضامنی و راهنمای ثبت آن

موسسه ثبت شرکت کریم خان تمامی خدمات در رابطه با ثبت شرکت تضامنی را در اختیار شما قرار می دهد ، جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره 02188946700 تماس حاصل فرمایید.

شرکت تضامنی یکی از انواع شرکت هایی می باشد که بعد از شرکت سهامی خاص و شرکت با مسئولیت محدود مورد توجه افرادی که مایل به ثبت شرکت جهت فعالیت تجاری هستند قرار دارد ،دراین نوع از شرکت که شرکت شخصی محسوب می شود جایگاه شرکا و شخصیت آنها نقش بسیار مهمی ایفا می نماید.

 

نکته مهم : این نوع شرکت شرکتی است که برای امور تجاری توسط حداقل دو شخص با مسئولیت تضامنی تشکیل می‌شود. بنابراین در صورتی که دارایی شرکت برای تامین تمام دیون آن کافی نباشد، هریک از شرکا مسئول پرداخت تمام قروض شرکت است.

 

ماده 124 - مادام كه شركت تضامني منحل نشده مطالبه قروض آن بايداز خود شركت به عمل آيدوپس ازانحلال طلبكاران شركت مي تواندبراي وصول مطالبات خودبه هريك ازشركاءكه بخواهندويابه تمام آنهارجوع كنند ، در هرحال هيچيك ازشركاءنمي توانندبه استناداينكه ميزان قروض شركت از ميزان سهم اودر شركت تجاوزمي نمايدازتاديه قروض شركت امتناع ورزد. فقط درروابط بين شركاءمسئوليت هريك ازآنهادرتاديه قروض شركت به نسبت سرمايه خواهدبودكه در شركت گذاشته است آنهم درصورتي كه در شركت - نامه ترتيب ديگري اتخاذ نشده باشد.

 

 

 

ماده 125 - هركس بعنوان شريك ضامن در شركت تضامني موجودي داخل شود متضامناباسايرشركاءمسئول قروضي هم خواهندبودكه شركت قبل ازوروداو داشته اعم ازاينكه دراسم شركت تغييري داده شده يانشده باشد.هرقراري كه بين شركاءبرخلاف اين ترتيب داده شده باشددرمقابل اشخاص ثالث كان لم يكن خواهدبود.

 

ماده 126 - هرگاه شركت تضامني منحل شودمادام كه قروض شركت از دارائي آن تاديه نشده هيچيك ازطلبكاران شخصي شركاءحقي درآن دارائي نخواهدداشت.اگردارائي شركت براي پرداخت قروض آن كفايت نكند طلبكاران شركت حق دارندبقيه طلب خودراازتمام يافردفردشركاءضامن مطالبه كنندولي دراين موردطلبكاران شركت برطلبكاران شخصي شركاءحق تقدم نخواهندداشت.

 

ماده 127 - به ورشكستگي شركت تضامني بعدازانحلال نيزمي توان حكم داد مشروط به اينكه دارائي شركت تقسيم نشده باشد.

 

ماده 128 - ورشكستگي شركت ملازمه قانوني با ورشكستگي شركاءو ورشكستگي بعضي ازشركاءملازمه قانوني با ورشكستگي شركت ندارد.

 

به قوانین با لا که نمونه هایی از قوانین حاکم بر ثبت شرکت تضامنی می باشد توجه فرمایید واضح است که اصل اعتماد و صداقت شرکا در این نوع از شرکت بسیار حائز اهمیت می باشد .

 

 این نوع شرکت با تنظیم شرکت‌نامه و ثبت آن در اداره ثبت شرکت‌ها تشکیل می‌شود؛ ولی تشکیل و ثبت آن دارای شرایطی است که در زیر بررسی می‌شود:

 

 

 

1. شرکای شرکت

 

برای ثبت شرمت تضامنی حداقل دو شریک لازم است که باید واجد شرایط تجارت باشند (بالغ ،عاقل وعدم منع فعالیت تجاری ) ولی لازم نیست که برای شروع فعالیت تاجر باشند.

 

در ضمن شرکای ممکن است شخص حقیقی یا حقوقی باشند بنابر این قانون شرکت تضامنی می تواند مجموعه ایی از شراکت چند شرکت تجاری باشد.

 

 

 

2. سرمایه‌ی شرکت:

 

تمام آورده های شرکا سرمایه شرکت تعریف می شود که می تواند به صورت وجه نقد یا غیر نقد باشد که طبق قانون در مرحله اول ثبت شرکت باید سرمایه نقدی تایید شود و سرمایه غیر نقدی تقویم وثبت شود و پس از تقویم آوردهای غیر نقدی شرکا حق درخواست مرجوع کردن آن را ندارند.این در حالی است که تنظیم تقویم تابع شرایط خاصی نیست و توسط خود شرکا تنطیم میشود و از جانب هیچ مقام قضایی کنترل نمی شود.

 

نکته مهم در رابطه با سرمایه نقدی این است که باید به صورت پول پرداخت شود و پرداخت چک یا سفته مورد قبول نمی باشدو خلاف آن کلاه برداری محسوب خواهد شد .در ضمن قانون حداقل و حد اکثری برای سرمایه این شرکت مشخص نکرده است.

 

 

 

3. تنظیم اساسنامه شرکت:

 

در هنگام تاسیس شرکت اساسنامه توسط موسسین تنظیم می شود که با توجه به ماده 137 و 200 در پایین به آن اشاره شده است الزامی به نظر نمی رسد و در واقع این اساسنامه، آیین نامه شرکت می باشد.

 

ماده 137 - فسخ شركت درصورتي ممكن است كه در اساسنامه اين حق ازشركاء سلب نشده وناشي ازقصداضرارنباشدتقاضاي فسخ بايدششماه قبل ازفسخ كتبا به شركاءاعلام شود.

 

اگرموافق اساسنامه بايدسال به سال به حساب شركت رسيدگي شودفسخ درموقع ختم محاسبه ساليانه بعمل مي آيد.

 

 

 

ماده 200 - درهرموقع كه تصميماتي براي تغيير اساسنامه شركت ياتمديد مدت شركت زائدبرمدت مقررياانحلال شركت (حتي درمواردي كه انحلال به واسطه انقضاي مدت شركت صورت مي گيرد)وتعيين كيفيت تفريح حساب يا تبديل شركاءياخروج بعضي ازآنهااز شركت ياتغييراسم شركت اتخاذشود مقررات مواد 195و197لازم الرعايه است.

 

 

 

4. ثبت شرکت:

 

بر خلاف عدم ضرورت تنظیم اساسنامه ثبت شرکت تصامنی لازم می باشد ودر صورت عدم ثبت شرکت حکم انحلال شرکت و پراخت جریمه مدیران توسط دادستان اجرا می شود همچنین انتشار خلاصه شرکت نامه در یکی از روزنامه های رسمی و کثیر انتشار الزامی است در ضمن شرکت اگر دارای شعبه می باشد در آگهی فوق باید به آن اشاره شود.

 

مواردی که در ثبت شرکت نامه لازم به درج است در مقاله بعدی به تفصیل در اختیار شما قرار خواهد گرفت.



:: بازدید از این مطلب : 853
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 6 آبان 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : zohre

 شرکت سهامی خاص چیست

شرکت سهامی خاص چیست و چگونگی تقسیم  مسئوليت مدنی ،کیفری و جزایی مدیران در شرکت سهامی خاص

 موسسه ثبت شرکت کریم خان تمامی خدمات در رابطه با شرکت سهامی خاص را در اختیار شما قرار می دهد ، جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره 02188946700 تماس حاصل فرمایید.

 

شرکت سهامی خاص چیست؟

شرکت های سهامی خاص شرکت هایی هستند که با ماهیت تجاری ثبت می شوند حتی اگر موضوع فعالیت شرکت غیر تجاری باشد، به طور مثال اگر مجموعه ایی با هدف فعالیت در انواع زمینه ای خدماتی مانند حسابداری ، نظافتی و نگهداری و غیره ثبت شود صرف نظر از نوع فعالیت شرکت تجاری محسوب می شود.

تمامی سرمایه در شرکت سهامی خاص توسط موسسین تامین می شود و تمام سرمایه از مؤسسین تعهد و حداقل سی و پنج درصد آن در یکی از بانک ها به نام شرکت در حال تأسیس در حساب مخصوصی سپرده می شود. 

پس از بررسی کوتاهی در رابطه با شرکت سهامی خاص به مبحث اصلی مقاله خواهیم برداخت که بررسی  چگونگی تقسیم  مسئوليت مدنی، جزایی و کیفری مدیران در شرکت سهامی خاص می باشد :

در اداره شرکت سهامی خاص اداره سهام به عهده افرادی می باشد که هیئت مدیره شرکت خوانده می شوند و از سوی سهام داران انتخاب می شوند که معمولا این انتخاب تمامی سهامدان نمی باشد و بعد از این مرحله و این انتخاب سهام داران اجازه مداخله در امور اداری شرکت ندارند که به این موضوع صراحتا در مواد ١٠٧ و ١١٨ (ل.ا.ق.ت) اشاره شده است : هیئت مدیره نمایندگان شركت سهامی هستند و حدود موضوع شركت و چارچوب قانون و اساسنامه و مصوبات مجامع عمومی نام و حساب شركت اعمال حقوقی انجام می‌دهند.

همچنین بنا بر روابط بین مدیران با شرکت طی قرار دادی تعریف شده است بیشتر قالب نظریه نمایندگی تعبیر و تحلیل می شود. ماده ١١٨ (ل.ا.ق.ت) علاو بر اعلام تمامیت حق اداره شرکت برای مدیران حقوق افراد طرف معامله شرکت را در نظر گرفته است این ماده همچنین به اصلی که طی آن محدود كردن اختیارات مدیران اساسنامه یا موجب تصمیمات مجامع عمومی فقط لحاظ روابط بین مدیران و صاحبان سهام معتبر بوده و مقابل اشخاص ثالث باطل و كان لم یكن است. اشاره شده است.

بنا بر این قوانین اگر مدیری اقدام به انعقاد قرار دادی خارج از موضوع فعالیتش شرکت و یا موصوبات مجامع عمومی نماید و بنا بر این قرار داد خسارتی متوجه شرکت شود شرکت و سهامداران آن که افراد ذی نفع محسوب می شوند می توانند علیه مدیر اقدان قانونی نمایند و پس از اثبات تقصیر وی جبران خسارات را مطالبه نمایند.

بنا بر قوانینی که در پاراگراف فوق بدان اشاره شد غیر از مدیران و سهام داران افرادی دیگری نیز به عنوان اشخاص ثالث حضور دارند که معمولا اطلاع چندانی از چگونگی اداره امور شرکت توسط مدیران و سهام داران  ندارند .پس آیا  در هنگام بروز خسارت ملزم به اثبات تقصیر مدیران می باشند؟ و آیا این افراد در صورت احساس عدم رضایت از نتایج حاصله از قرار داد منعقده با شرکت و تمایل به ابطال آن می توانند ادعای بطلان قرارداد مذكور را دلیلی كه فقط شركت و فعل مدیران مرتبط است بنمایند؟ این سوالات در یک لایحه اصلاحی قانون تجارت پاسخ داده شده است:

بنا براین قانون علاوه بر تاکید بر اصل اختیارات تام هیئت مدیره به اشخاص ثالث و طرفین قرار داد شرکت های سهامی خاص این اطمینان را بخشیده است که در نهایت این شرکت مسئول تعهداتی است كه مدیران وی قبال اشخاص ثالث عهده گرفته اند. قانون گذار اجازه نمی دهد كه اشخاص ثالث مستندا عدم رعایت مقررات مربوط نحوه انتخاب مدیران شركت بتوانند روابط مالی و غیر مالی برقرار شده و یا معاملات منعقده قبلی كه طبق اصول حقوقی صحیحا انجام گردیده خللی وارد آوردند.

در واقع مسئولیت کیفری مدیرا نو مدیر عامل در کشور انواع مختلف دارد  مسئولیت کیفیری مدیران به دلایل ذیل مطرح می شود:

1-عدم مطالبه به موقع قسمت پرداخت نشده مبلغ اسمی سهام شرکت یا عدم دعوت مجمع عمومی فوق العاده برای تقلیل سرمایه شرکت تا میزان مبلغ پرداخت شده(بند یک ماده 246)

2-.صدور اوراق قرضه قبل از پرداخت تمام سرمایه شرکت (بند2 ماده 246 و ماده 250)

3-صدور اوراق قرضه بدون رعایت مقررات ماده 56 لایحه مذکور(ماده251).

4-قید نکردن نکات مندرج در ماده 60 لایحه مذکور در ورقه قرضه(ماده 252).

5-تنظیم نکردن صورت حاضران در مجمع عمومی مطابق ماده 99 لایحه مذکور(ماده 255).

6-دعوت نکردن مجمع عمومی صاحبان سهام، عامداً، در هر موقع که انتخاب بازرسان شرکت باید انجام پذیرد، یا دعوت نکردن بازرسان شرکت به مجامع عمومی صاحبان سهام(ماده 259).

7-اخلال عمدی در انجام وظایف بازرسان شرکت(ماده 260).

8-صدور و انتشار سهام یا قطعات سهام جدید قبل از به ثبت رسیدن افزایش سرمایه، یا در صورتی که ثبت افزایش سرمایه مزورانه یا بدون رعایت تشریفات لازم انجام شده باشد(ماده 261).

9-سلب حق تقدم صاحبان سهام نسبت به پذیره نویسی و خرید سهام جدید، به استثنای مواردی که در لایحه قانونی 1347 پیش بینی شده است(بند یک ماده 262).

10-رعایت نکردن حقوق دارندگان اوراق قرضه قابل تعویض با سهام شرکت و انتشار اوراق قرضه جدید قابل تعویض یا قابل تبدیل به سهام(بند2 ماده 262)

11-دادن اطلاعات نادرست عالماً به مجمع عمومی برای سلب حق تقدم از صاحبان سهام نسبت به پذیره نویسی سهام جدید(ماده 263)

12-رعایت نکردن مقررات مندرج در ماده 262 در مورد کاهش سرمایه شرکت.

13- دعوت نکردن مجمع عمومی فوق العاده صاحبان سهم حداکثر تا دو ماه برای تصمیم گیری در مورد انحلال یا بقای شرکت، در صورتی که بیش از نصف سرمایه شرکت بر اثر زیانهای وارد آمده از بین رفته باشد(ماده 265).



:: بازدید از این مطلب : 887
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 6 آبان 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : zohre

کارت بازرگانی چیست و شرایط دریافت آن

موسسه ثبت شرکت کریم خان تمامی خدمات در رابطه با اخذ کارت بازرگانی را در اختیار شما قرار می دهد ، جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره 02188946700 تماس حاصل فرمایید.تمامی افرادی که به صورت مستقیم ویا غیر مستقیم در حوزه  امور بازرگانی و صادرات و واردات فعال می باشند الزاما با کارت بازرگانی و لزوم و قوانین دریافت و استفاده از آن آشنایی دارند، و به عبارتی اخذ این کارت شاید به تعبیری یکی از نخستین قدم ها در راه ورود به دنیای تجارت باشد ،در تعریف کارت بازرگانی آمده است که این کارت به معنای مجوزی است که برای اشخاص حقیقی و حقوقی صادر می شود که به موجب آن که در ماده 2 قانون صادرات اشاره شده است به دارنده اجازه شرکت در امور تجارت بین المللی را می دهد. این کارت با درخواست از اتاق بازرگانی و طی مراحلی خاص به اشخاص حقیقی و حقوقی اعطا خواهد شد .و در حال حاضر اعتبار آن برای دارنده آن یک سال می باشد که این زمان با رعایت شرایط و ارائه مدارک قابل تمدید است البته برای حصول شرایط و دانش لازمه کلاس هایی برگزار می شود که متقاضیان می توانند در آن شرکت نمایند.

 

 

همانگونه که اشاره شد کارت بازرگانی برای ورود به عرصه تجارت بین الملل و واردات و صادرات کالا ضروری می باشد و توجه داشته باشید که کارت بازرگانی جزء مدارکی می باشد که توسط بانکها از تاجر و فعال تجاری درخواست می شود پس می توان به اختصار به فواید اخذ این کارت برای افراد فعال در امور تجاری به موارد زیر اشاره کرد:

1-فعالیت تجاری در حوزه بین الملل و ثبت سفارش و ترخيص كالا

  2-واردات از مناطق آزاد که بدون داشتتن این مجوز مقدور نمی باشد

3-افرادی که لزوم تاجر نیستند با در دست داشتن این امتیاز در گمرک به حق العمل کاری می پردازند

4-همچنین به جز فعالیت در زمینه صادرات کالا دارنده این کارت می تواند به واردات تمامی کالاهای مجاز بپردازد

چگونه کارت بازرگانی در یافت نماییم :

افراد حقیقی ایرانی و خارجی که شرایط زیر را داشته باشند مجاز به کسب کارت بازرگانی می باشند:

اشخاص حقیقی ایرانی

داشتن حد اقل 21 سال تمام.

برگ پایان خدمت نظام  و یا برگ معافیت برای آقایان.

داشتن سه سال سابقه فعالیت های تجاری / تولیدی به تائید دونفر از دارندگان کارت بازرگانی و یا داشتن مدرک مجوز تولید صادره یکی از وزارتخانه متبوع.

داشتن محل کسب ( متناسب با رشته فعالیت ) ثبت شرکت اعم از ملکی/استیجاری.

داشتن دفاتر قانونی با ارائه اظهار نامه های ثبتی.

داشتن حساب جاری معتبر نزد یکی از بانک‌های عامل کشور.

اشخاص حقیقی غیرایرانی

داشتن کلیه شرایط مقرر برای اشخاص ایرانی به استثنای برگ پایان خدمت نظام/معافیت.

داشتن پروانه کار و اقامت معتبر.

مدارک لازم جهت تشکیل پرونده برای دریافت کارت بازرگانی(اشخاص حقیقی):

1-درخواست صدور كارت بازرگانی

2-تصویر مدرك تحصیلی (حداقل دیپلم)

3-تصویر كارت ملی

4-تكمیل یک برگ فرم عضویت اتاق (فارسی و انگلیسی)

5-تعهدنامه عضویت در اتاق بازرگانی

6-تكمیل 2 برگ فرم مشخصات بازرگانی

7-اصل و تصویر فرم بانك مبنی بر حسن اعتبار بانكی

8-تكمیل فرم مشخصات فردی و اعلام معرف ها و تصویر كارت بازرگانی به انضمام نامه كتبی از معرف ها مبنی بر تایید سابقه تجاری بیش از 3 سال (دارندگان مدارك دانشگاهی و همچنین دارندگان مجوز تولید از یكی از وزارتخانه های تولیدی نیاز به معرف ندارند)

9-اصل و تصویر فرم تعهدنامه دریافت كارت بازرگانی و تصدیق امضای متقاضی از سوی دفاتر اسناد رسمی

10-دو برگ اصل اظهار نامه ثبت نام در دفاتر بازرگانی كه به گواهی اداره ثبت شركت ها رسیده باشد

11-اصل و تصویر گواهی پلمب دفاتر از اداره ثبت شركت ها

12-اصل و تصویر گواهی عدم سوء پیشینه

13-5 قطعه عكس 4×3

14-تصویر از تمامی صفحات شناسنامه متقاضی و رویت اصل آن (2 سری)

15-تصویر كارت پایان خدمت و معافیت از خدمت سربازی برای آقایان و رویت اصل آن

16-تصویر از تمامی صفحات سند مالكیت شش دانگ یا ارائه اجاره نامه محضری محل كار

17-اصل و تصویر فیش های واریزی مربوط.

مدارک مورد نیاز برای اشخاص حقوقی

1-تكمیل 3 برگ فرم عضویت اتاق و تعهدنامه عضویت در اتاق

2-تكمیل 5 برگ فرم مشخصات بازرگانی

3-اصل و تصویر فرم بانكی مبنی بر حسن اعتبار بانكی

4- تصویر مدرک تحصیلی (حداقل دیپلم)

5-تصویر کارت ملی

6-اصل و تصویر فرم تعهد نامه دریافت كارت بازرگانی و تصدیق امضای منقاضی از سوی دفاتر اسناد رسمی

7-اصل اظهارنامه ثبت نام در دفاتر بازرگانی كه به تایید اداره ثبت رسیده باشند

8-اصل و تصویر گواهی پلمب دفاتر از اداره ثبت شركت ها

9-اصل و تصویر گواهی عدم سوء پیشینه

10-چهار قطعه عكس 4*6

11-تصویر تمامی صفحات شناسنامه (سن متقاضی حداقل 18 سال تمام) و رؤیت اصل

12-تصویر كارت پایان خدمت یا تصویر معافیت از خدمت سربازی برای آقایان و رؤیت اصل آن

13- كپی از كلیه صفحات سند مالكیت ششدانگ، یا ارائه اجاره نامه مخصوص محل كسب



:: بازدید از این مطلب : 842
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 6 آبان 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : zohre

 

طرح صنعتی چیست؟ و شرایط ثبت طرح صنعتی

 موسسه ثبت شرکت کریم خان تمامی خدمات در رابطه با ثبت طرح صنعتی را در اختیار شما قرار می دهد ، جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره 02188946700 تماس حاصل فرمایید.

برای بررسی نحوه ثبت طرح های صنعتی در ابتدا می بایست تعریفی ار طرح صنعتی و چیستی آن ارائه دهیم : طرح صنعتی از چند منظر قابل بررسی است تعریف اول تعریف رایج و عمومی طرح صنعتی می باشد که به معنای شکل و ظاهر کلی یک کالا می باشد و تعریف دیگر آن از دید حقوق مالکیت فکری می باشد که در آن تعریف طرح صنعتی شامل ویژگی‌های مربوط به شکل و ساختار، و یا نقش و تزئینات به کار رفته در یک کالا به واسطه یک فرایند صنعتی است که در کالای خاتمه یافته ایجاد چشم نوازی و جذابیت کند. یعنی طرح صنعتی به طور کلی شامل ویژه گی های زیر می باشد :1- ویژه گی های سه بعدی که شامل شکل ظاهری آن می باشد 2-ویژه گی های دو بعدی شامل تزئینات و یا رنگ ها و فرم های به کار رفته برای تزئین یک کالا و همچنین ترکیب هر دوی این موارد . بنا بر ماده 20 قانون ثبت اختراعات، طرح های صنعتی علائم تجاری مصوب 1386 هرگونه ترکیب خطوط یا رنگها و هرگونه شکل سه بعدی یا خطوط، رنگها و یا بدون آن به گونه ای که ترکیب یا شکل یک فرآورده صنعتی یا محصول از صنایع دستی را تغییر دهد طرح صنعتی است".

 

 

توجه داشته باشید طرح صنعتی تنها دسترسی به یک نتیجه فنی بدون تغییرشکل ظاهری مشمول حمایت از این قانون نمی شود، به عبارتی طرح صنعتی معمولاً به شکل و ظاهر کلی یک محصول اشاره دارد و ویژگی های فنی یا عملکردی آن بدون در نظر گرفتن ماهیت زیبایی آن تحت حمایت قانون نمی باشد .

 

طبق تعاریف ارائه شده طرح صنعتی می تواند شامل یک طراحی ویژه برای بسته بندی یک محصول جهت ارائه بهتر به بازار باشد که در صورت رعایت کردن شروط و قواعدی که مهمترین آن جدید و خلاقانه بودن می باشد می توان طراحی این بسته بندی را ثبت نمود و مزایای و حمایت قانونی نسبت به ثبت آن برخوردار گردید و حتی می توانید مانع واردات محصولاتی که با تقلید از محصول شما طراحی شده است را بگیرید.

بعضی از مواردی که طرح صنعتی در آنها کاربرد دارد عبارتند از :محصولات صنعتی، صنایع دستی، ابزار فنی، تجهیزات پزشکی، ساعت‌ها، جواهرات، کالاهای لوکس و تجملی، ابزار خانگی، وسایل الکتریکی، ماشین‌های سواری، طرح‌های نساجی، کالاهای تفریحی و…

 

حقوق برای صاحبین طرحهای صنعتی ثبت شده:

بلافاصله پس از ثبت طرح صنعتی مالک طرح صنعتی می تواند هرگونه تقلید و یا کپی برداری غیر مجاز را پیگیری نماید و حق انحصاری این طرح در اختیار وی قرار می گیرد .

این حقوق شامل تمام مراحل تولید، ساخت، عرضه، صادرات، واردات و یا فروش هرگونه محصولی که طرح صنعتی ثبت شده در آن بکار رفته باشد ، می باشد.

برخی از موارد ثبت شده در ماده 28  قانون حمایت از طرح‌های صنعتی، اختراعات و نام‌های تجاری به 1386 به شرح زیر می باشد:

-1بهره برداری از هر طرح صنعتی که در ایران ثبت شده باشد، توسط اشخاص، مشروط به موافقت مالک آن است.

 -2بهره برداری از یک طرح صنعتی ثبت شده عبارت است ازساخت، فروش و وارد کردن اقلام حاوی آن طرح صنعتی.

-3مالک طرح صنعتی ثبت شده می تواند علیه شخصی که بدون موافقت او افعال مذکور در بند (ب) این ماده را انجام دهد یا مرتکب عملی شود که عادتاً موجبات تجاوز آینده را فراهم آورد در دادگاه اقامه دعوی نماید.

جهت ثبت مالکیت صنعتی انجام مراحل ذیل ضرورری می باشد:

 

1-مدارك هويتی متقاضي و طراح؛ (شامل کپی شناسنامه و کارت ملی برابر اصل شده برای اشخاص حقیقی و آگهی تاسیس و آخرین تغییرات جهت اشخاص حقوقی به صورت خوانا)

2-مدارك نمايندگي، در صورتي كه تقاضا توسط نماينده قانوني به عمل آيد.

3-اگر طرح صنعتي دو بعدي باشد، پنج نمونه از شكل يا تصوير گرافيكي يا پنج نمونه از طرح ترسيم شده به عنوان نمونه

4-اگر طرح صنعتي سه بعدي باشد، پنج نمونه از شكل يا تصوير گرافيكي يا پنج نمونه از طرح ترسيم شده از تمامي جوانب طرح؛.

5-در طرح صنعتي سه بعدي، مرجع ثبت مي‌تواند ماكتي از آن را به همراه اظهارنامه درخواست نمايد. اندازه ماكتي كه متقاضي از مدل طرح خود ارائه مي‌دهد، بايد حداكثر 20×20×20 سانتي متر و وزن آن حداكثر 2 كيلوگرم و از ماده‌اي بادوام و غيرفاسد شدني باشد. شكل‌هاي گرافيكي و ترسيم شده بايد حداكثر در ابعاد 20×10 سانتي متر بوده و قابل نصب بر چهار صفحه مقوا در قطع A4  و با جوهر مشكي باشد.

توضیح اینکه ، تصاویر گرافیکی مورد نظر در مرحله اظهارنامه الکترونیکی باید به صورت اسکن شده از نماهای مختلف با مشخصات فنی ذیل باشد، بدیهی است درصورت بررسی پرونده و پذیرش طرح مذکور ارائه پنج نمونه از شکل یا تصویر گرافیکی طرح ترسیم شده جهت صدور آگهی ضروری می باشد.

6-درخواست كتبي (به صورت اسکن شده و الصاق آن در پرونده الکترونیکی) به تأخير انداختن انتشار آگهي ثبت طرح صنعتي و تعيين مدت آن، در صورت تمايل؛

7-درخواست كتبي (به صورت اسکن شده و الصاق آن در پرونده الکترونیکی مبني بر عدم ذكر اسم طراح، چنانچه طراح نخواهد اسم وي ذكر شود.

8-رسيد مربوط به پرداخت هزينه اظهارنامه و در صورتي كه اظهارنامه شامل دو يا چند طرح صنعتي است، رسيد مربوط به پرداخت هزينه‌هاي اضافي.

9-مدارك مربوط به حق تقدم كه بايد همزمان با تسليم اظهارنامه يا حداكثر ظرف 15 روز از آن تاريخ تسليم شود



:: بازدید از این مطلب : 874
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 6 آبان 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : zohre

 

مراحل و شرایط ثبت شرکت در انزلی

 

موسسه ثبت شرکت کریم خان تمامی خدمات در رابطه با مراحل و شرایط ثبت شرکت در انزلی را در اختیار شما قرار می دهد ، جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره 02188946700 تماس حاصل فرمایید.منطقه آزاد تجاری- صنعتی انزلی یکی از مناطق آزاد هفت گانه ایران در استان گیلان است که به موجب مصوبه هیات دولت در سال 75 تاسیس شده است.از ویژگی های مهم منطقه آزاد انزلی، وجود بندر انزلی در سواحل دریای خزر به عنوان قسمتی از آن است که دارای امکانات و تاسیسات بندری مناسبی جهت تخلیه و بارگیری و انبارداری بوده و نفش مهمی را در کریدور شمال جنوب خواهد داشت.

 

 

به همین جهت، چنانچه قصد ثبت شرکت در مناطق آزاد را دارید، ثبت شرکت در بندر انزلی می تواند به راحتی اهداف شما را محقق کند.ثبت شرکت کریم خان با بیش از سه دهه تجربه درخشان، به عنوان یکی از مجرب ترین شرکت های ثبتی کشور با کادری حرفه ای ، آماده ی ارائه ی خدمات بهینه به متقاضیان عزیز می باشد.در تمامی مراحل از مشاوره تلفنی ثبت شرکت کریم خان کمک بگیرید.

 

    از جمله سایر امتیازات ثبت شرکت در بندر انزلی عبارت است از :

 

_ معافیت مالیاتی 20 ساله

_ آزادی کامل ورود و خروج سرمایه

_ آزادی مشارکت سرمایه گذار خارجی تا سقف 100درصد

_  معافیت گمرکی برای ورود مواد اولیه ، قطعات و ماشین آلات مورد نیاز کارخانه ها ، فعالیت بورس کالای منطقه

_ نزدیکی به بنادر آستراخان و لاگان در روسیه krasnudesk  در ترکمستان ، Aktau  در قزاقستان و باکو در جمهوری آذربایجان

_ نزدیکی به فرودگاه بین المللی رشت و در اختیار داشتن تجهیزات ناوبری کامل

_ نزدیکی به بزرگ ترین ذخایر نفت و گاز در دریای خزر

 

    مدارک لازم جهت ثبت انواع شرکت و موسسه در منطقه آزاد انزلی

 

شرکت های سهامی خاص

_ دو نسخه اظهارنامه ثبت شرکت سهامی خاص

_ دو نسخه صورتجلسه مجمع عمومی موسس

_ دو نیخه صورتجلسه هیات مدیره

_  دو نسخه اساسنامه شرکت در شرف تاسیس

_ فهرست سهامداران

_  گواهی بانکی نزد یکی از بانک های مستقر در منطقه مبنی بر تودیع حداقل 35 % سرمایه  ( در خصوص تاسیس شرکت های سهامی خاص، پس از تعیین نام می بایست بلافاصله نسبت به پرداخت 35 درصد سرمایه شرکت اقدام نمود و سپس مدارک تحویل اداره ثبت شرکت های منطقه گردد).

شرکت با مسئولیت محدود

_ دو نسخه صورتجلسه مجمع عمومی موسس

_  دو نسخه صورتجلسه هیات مدیره

_  دو نسخه اساسنامه شرکت در شرف تاسیس

_  دو نسخه شرکتنامه و تقاضانامه ثبت شرکت

موسسه غیر تجاری

_  دو نسخه صورتجلسه مجمع عمومی موسس

_ دو نسخه صورتجلسه هیات مدیره

_ دو نسخه اساسنامه شرکت در شرف تاسیس

_ دو نسخه شرکتنامه و تقاضانامه ثبت شرکت

ثبت شعبات و نمایندگی اشخاص حقوقی خارجی

_ دو نسخه صورتجلسه مجمع عمومی موسس

_  دو نسخه صورتجلسه هیات مدیره

_  دو نسخه اساسنامه شرکت در شرف تاسیس

_  دو نسخه شرکتنامه و تقاضانامه ثبت شرکت

_  دو نسخه اظهارنامه ثبت

_ اصل مجوز تاسیس شعبه یا اختیارنامه نمایندگی

_  رونوشت مصدق سند ثبت شرکت یا موسسه خارجی

_  آخرین ترازنامه مالی شرکت یا موسسه خارجی

 

    مراحل ثبت شرکت در منطقه آزاد انزلی

 

1).مراجعه متقاضی به معاونت اقتصادی سازمان و درخواست صدور مجوز برای ثبت شرکت

2) تکمیل فرم تقاضای تعیین نام توسط متقاضی

3) تایید نام شرکت توسط واحد ثبتی بعد از استعلام های مربوطه

4)ارائه مجوز سرمایه گذاری به متقاضی توسط واحد مربوطه و در صورت نیاز معرفی به سایر نهادها جهت اخذ مجوزهای لازم

5) ارائه مدارک ثبتی به متقاضی توسط مرجع ثبت شرکت ها

6) تکمیل مدارک و ارائه آن به واحد ثبتی

7) تطبیق مدارک با شرایط مقرره و در صورت نیاز تصحیح و تکمیل آن

8) پرداخت هزینه های ثبتی و ارائه ی فیش پرداخت به واحد ثبتی

9) ثبت شرکت در دفاتر ثبت شرکت ها

10) پلمپ دفاتر تجاری

11) تحویل یک نسخه از مدارک ثبتی به متقاضی

12) تحویل یک نسخه از آگهی به واحد صادر کننده مجوز جهت اقدامات آتی

اشخاص حقوقی پس از ثبت دارای شخصیت حقوقی خواهند بود و بر اساس قوانین و مقررات حاکم در منطقه فعالیت می نمایند.

هزینه های مربوط به ثبت شرکت ، موسسه و تغییرات آن همچنین ثبت علایم و اسامی تجاری و صنعتی و اختراعات و اشکال و ترسیمات صنعتی و نیز ثبت دفاتر تجاری و پلمپ دفاتر تجاری و غیر تجاری به موجب دستورالعملی که با رعایت قوانین مربوط توسط سازمان هر منطقه تهیه می شود دریافت می گردد.( اصلاحی 18/ 2/ 1378)

وفق جدید ترین بخشنامه در خصوص صدور کارت بازرگانی در منطقه آزاد انزلی ، یکی از مدیران شرکت می بایست حداقل یک تا سه سال اظهارنامه مالیاتی یا گواهی پرداخت مالیات با ارزش افزوده داشته باشد.حداقل مدرک تحصیلی برای صدور کارت بازرگانی دیپلم است.



:: بازدید از این مطلب : 880
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 6 آبان 1396 | نظرات ()

صفحه قبل 1 صفحه بعد